przybornik
Lista zaklęć

Lista zaklęć

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down

Lista zaklęć

Pisanie by Deathly Hallows on Czw Gru 01, 2016 6:28 pm

Lista zaklęć A-C

A

A mira visum - zaklęcie usypiające. To zaklęcie polegające na uśpieniu ofiary. Wymaga przyłożenia do tyłu głowy różdżki. Formuła: Visum

Ablepsia - zaklęcie oślepiające. Sprawia, że oczy zachowują się jak gdyby zostały ciężko poparzone, jednak zaklęcie dotyka tylko i wyłącznie gałek ocznych, toteż nie ma mowy o zrostach powiek. Urazowi, oprócz nagłego i gwałtownego pogorszenia wzroku, towarzyszą ból, światłowstręt, łzawienie, kurcze powiek. Po upływie niecałej minuty ofiara staje się nieodwracalnie ociemniała.

Abomonii - powoduje jadłowstręt.

Accessio - powoduje napad gniewu, który może zmienić się w furię u osoby, która została trafiona. zaklęciem. Zaklęcie wzmacnia się z kolejki na kolejkę i działa, dopóki nie zostanie ściągnięte.

Accio - zaklęcie przywołujące rozmaite przedmioty, aby je rzucić należy wypowiedzieć słowo accio i nazwę przedmiotu, który chce się przywołać, oraz mieć choć mglisty obraz tego, gdzie przywoływany przedmiot się znajduje,

Adoleret - zaklęcie wywołujące oparzenie na ciele ofiary. Warunkiem jest dotknięcie miejsca różdżką.

Aestus - zaklęcie uzdrawiające nerwy. Gdy ktoś straci czucie w dłoni, śmiało możesz go użyć!

Anestezo - zaklęcie znieczulające. Należy różdżką dotknąć fragmentu ciała, który ma być zupełnie znieczulony na jakiekolwiek bodźce. Rozluźnia mięśnie, otępia połączenia nerwowe, przez co ciało na nic nie reaguje. Efekt utrzymuje się od godziny, do kilku, w zależności od części ciała, tego jak długo trzymana jest różdżka, wreszcie od masy ciała.

Attrequio - znieczula w miejscu, w które wycelowana jest różdżka, stosowane przy zabiegach.

Aquamenti - zaklęcie wyczarowuje strumień jasnej, czystej wody wydobywającej się z różdżki, uczniowie uczą się go na szóstym roku,

Alohomora - zaklęcie otwierające zamki, niektóre zaklęcia uniemożliwiają odblokowanie zamku alohomorą

Amnis - zaklęcie przypominające nieco aquamenti, ale działające o wiele lepiej. Przydatne go gaszenia jakichś potężniejszych pożarów.

Anapneo - zaklęcie, które udrożnia drogi oddechowe, można go użyć w przypadku zadławienia,

Animadverto - zaklęcie pozwalające dostrzec więcej, niż to, co widzimy gołym okiem. Może to być jakieś tajne przejście, zasadzka, pułapka, cokolwiek, czego normalnie nie jesteśmy w stanie dostrzec.

Annihilare - zaklęcie z rodzaju "otwierających drzwi", a dokładniej pozbywa się ich całkowicie, zmieniając je w drobny pył. Długość przemiany zależy od wielkości obiektu i oceny MG. Nie działa, jeśli na drzwi są narzucone zaklęcia ochronne.

Anteoculatia - zaklęcie powodujące rośniecie poroża (także u ludzi),

Aperacjum - zaklęcie ujawniające niewidzialny tusz,

Aqua Eructo - zaklęcie to jest bardzo podobne do aquamenti, tworzy strumień wytryskującej z różdżki wody, którą czarodziej może kontrolować,

Aquarum Draco - bardzo trudne do opanowania zaklęcie, które wymaga dużego zbiornika wody w okolicy. Po wycelowaniu różdżki w wodę, a następnie skierowaniu jej w przeciwnika sprawia, iż woda z tego zbiornika przemienia się w ogromnego wodnego smoka, który atakuje przeciwników i zdecydowanie pragnie ich w sobie utopić. Zaklęcie działa, dopóki jest podtrzymywane przez czarodzieja, nie można w tym czasie rzucać innych zaklęć, ale można kierować smokiem. Smok nie przeniesie jednak przeciwników w inne miejsce.

Aquassus - zaklęcie torturujące. Ofiara ma wrażenie, że nie może oddychać, że się topi. Nie pozostawia śladów fizycznych, jednak silnie oddziałuje na psychikę torturowanego. Zaklęcie działa analogicznie do waterboardingu, czyli współczesnej tortury stosowanej m.in. wobec osób podejrzanych o współpracę z Al-Kaidą. W realu polega to na tym, że umieszczana jest poziomo, z głową nieco poniżej nóg. Po zakryciu twarzy materiałem, polewa się ją wodą.

Arania Exumai - zaklęcie wytwarza strumień niebieskiego światła, które odpycha oraz rani pająki.

Arresto Momentum - powoduje spowolnienie lub całkowite zatrzymanie się spadającego obiektu.

Ascendio - zaklęcie polegające na tym, że różdżka z ogromną siłą pociąga rzucającego w górę, prawdopodobnie można go użyć również w inne strony,

Atmoscreo - zaklęcie tworzące wybrane warunki atmosferyczne w zamkniętych pomieszczeniach, na otwartej nie zadziała. Ma pewien defekt, po rzuceniu go, pogoda może się zmienić, w zależności od stanu emocjonalnego wszystkich osób przebywających w pomieszczeniu.

Audianerent - sprawia, że słyszy się najcichszy nawet dźwięk w innym pomieszczeniu tego samego budynku. Warunkiem jest rzucenie zaklęcia na tamto pomieszczenie (obecność w nim) i na to, w którym obecnie się przebywa. Działa przez 24 godziny, chyba, że zostanie wcześniej cofnięte.
 
Avada Kedavra - najgroźniejsze z zaklęć niewybaczalnych, powoduje natychmiastową śmierć osoby, na którą zostało rzucone,

Avifors - zmienia obiekt w ptaka, stado ptaków albo stado nietoperzy, które można kontrolować, choć zdarza się, że twory nie słuchają się i odlatują. Rodzaj przemiany zależy od umiejętności rzucającego. Osoba niewyszkolona uzyska jednego ptaka, a wyszkolona całe stado, nie wiadomo dokładnie, dlaczego od czasu do czasu stwarza się stado nietoperzy.

Avis - wyczarowuje małe, rozćwierkane ptaszki.

B

Baubillous - wystrzela żółtą błyskawicę z końca różdżki,

Bąblogłowy - zaklęcie, które polega na wytworzenie wokół głowy dużego bąbla wypełnionego powietrzem,

Bolate Acendelai - zaklęcie, które wysoko podrzuca obiekt, nie wyrządzając mu przy tym szkód,

Bombarda - zaklęcie powodujące eksplozję, wystarczającą by wysadzić zapieczętowane drzwi czy okna,

Bombarda Maxima - silniejsza wersja zaklęcia Bombarda, eksplozja jest na tyle duża, że może zburzyć całą ścianę,

Brackium Emendo - zaklęcie leczące, powodujące nastawienie się złamanej kości,

Brillo - powoduje błysk oślepiający przeciwnika, efekt po jakimś czasie mija.

C

Caecis - ofiara ślepnie (na czas działania zaklęcia; odzyskuje wzrok, kiedy zaklęcie zostanie cofnięte).

Calvarangue Ignis - wypala Mroczny Znak. Znane zapewne tylko Czarnemu Panu

Cantis - ofiara zaczyna śpiewać,

Capillus – zmienia kolor włosów i/lub fryzurę. Należy wyobrazić sobie wymarzone upięcie i kolor.

Carpe Retractum - tworzy liny zbudowane z pomarańczowo-złotego światła. Zaklęcie ma dużą ilość zastosowań, można dzięki niemu przyciągnąć coś do siebie, oplątać lub przyciągnąć się do czegoś.

Causa Terrorum - silniejsza wersja Causa Timore, wywołuje panikę, ofiara zaczyna krzyczeć i uciekać na oślep, zupełnie nad sobą nie panując.

Causa Timore - wywołuje niczym nie wyjaśniony, silny strach. Nie można czarować bez ograniczeń.

Centonis - zaklęcie transmutujące dany przedmiot w koc lub grubsze okrycie, zależy od zdolności rzucającego.

Chłoszczyść - zaklęcie czyszczące. Użyte na człowieku sprawia, że zaczyna mu z ust lecieć mydlana piana

Cistem Aperio - zaklęcie otwierające skrzynie,

Clavs - zaklęcie torturujące, powoduje specyficzny ból. Ból igły wsadzanej pod paznokieć. Zaklęcie ciągłe, efekt musi być przerwany przez rzucającego.

Cogitationes - sprawia, że ofiara (i tylko ofiara) słyszy swoje najczarniejsze i najbardziej przerażające myśli, jakby ktoś je wypowiadał do jej ucha. Zaklęcie oczywiście do pokonania, gdy tylko ofiara sobie uświadomi, że to nie dzieje się na prawdę.

Confundus - zaklęcie służące do zmylenia, wprowadzenia w błąd czarodzieja, stworzenia lub przedmiotu magicznego,

Confringo - klątwa wytwarza pomarańczowy, przypominający ogień, pocisk, który po trafieniu w jakiś cel wybucha. Bardzo niebezpieczne, czasami śmiercionośne, zaklęcie.

Conjunctivitis - zaklęcie oślepiające ofiarę, działa tak samo dobrze na zwierzęta gruboskórne, jaki i smoki czy olbrzymy

Collardo - zaklęcie, dzięki któremu przeciwnik zaczyna się dusić, nie jest ono nauczane w Hogwarcie

Colloportus - zaklęcie służące do zamykania zamków, których następnie nie można otworzyć Alohomorą ani Sezam Materio,

Colovaria - zaklęcie zmieniające fryzurę, np. ułożenie lub kolor włosów,

Condigis - sprawia, że palce ofiary zrastają się ze sobą (kciuki również przyrastają całkowicie do reszty dłoni). Zaklęcie stałe, można je wyłącznie cofnąć zaklęciem Separigis.

Corsoluti - czarnomagiczne zaklęcie, które dosłownie rozrywa serce w ciele człowieka, nie czyniąc jednak żadnych szkód na zewnątrz. Ofiarę można uratować w ciągu dwóch minut. Serce najpierw nabrzmiewa, zaczyna bić coraz szybciej, ofiara zaczyna czerwienieć, a później sinieć, nie może nic zrobić, ale ktoś może ją uratować odpowiednim przeciwzaklęciem.

Cruciatus - jedno z zaklęć niewybaczalnych. Wysyła falę paraliżującej energii, która sprawia niewyobrażalny ból przeciwnikowi, jednak nie uśmierca go, za to stosowane długotrwale może prowadzić do utraty przytomności i pomieszania zmysłów. Formuła: Crucio

Cutler - zaklęcie noży, powodujące wyczarowanie kilku sztyletów, lecących w kierunku przeciwnika. Oczywiście, można nimi "sterować", zależy to od umiejętności osoby, która go użyła.

Czar Rozweselający - niewerbalne zaklęcie, które wywołuje u innej osoby radość, w Hogwarcie nauczane jest na trzecim roku.
avatar
Deathly Hallows

Punkty : 20

http://deathly-hallows.forumpolish.com/ http://deathly-hallows.forumpolish.com/ http://deathly-hallows.forumpolish.com/ http://deathly-hallows.forumpolish.com/
Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Re: Lista zaklęć

Pisanie by Deathly Hallows on Czw Gru 01, 2016 6:33 pm

Lista zaklęć D-I

D

Defodio - zaklęcie odłamuje część przedmiotu, na który zostało rzucone,

Deletrius - zaklęcie usuwające widok na ostatnie zaklęcie rzucone daną różdżka spowodowane przez zaklęcie priori incantatem,

Dementiascopa - sprawia, że miotła przestaje słuchać się jeźdźca, stara się go zranić na różne sposoby, zrzucić, itd.

Densaugeo - zaklęcie wydłużające przednie zęby,

Depresion - zaklęcie powodujące ni mniej ni więcej jak uczucie pustki, nieszczęścia, zamknięcie się w sobie... może się wydawać, że gdzieś w pobliżu jest dementor wysysający z nas szczęście. Podczas działania tego zaklęcia nie jesteśmy w stanie czarować tak dobrze, jak normalnie. Zaklęcie jest niewerbalne

Deprimo - zaklęcie, które tworzy dziurę w drewnie,

Depulso - zaklęcie odpychające przedmioty, przeciwieństwo Accio

Desertos - obdziera ofiarę ze skóry, przeciwzaklęciem jest Desertos Non.

Diffindo - zaklęcie rozcinające różne rzeczy, na przykład sznury

Diminuendo - zaklęcie powoduje kurczenie się obiektu, na które zostało rzucone,

Dissendium - zaklęcie ujawniające ukryte przejścia,

Drętwota - zaklęcie powodujące utratę przytomności lub zatrzymanie poruszających obiektów, zaklęcie często używane jest podczas pojedynków magicznych, jeżeli kilku czarodziejów naraz użyje tego zaklęcia na dany obiekt lub człowieka powoduje zwiększenie jego skutków.

Duro - zaklęcie zmieniające przedmioty w kamień.

E

Ebublio - zaklęcie transmutacyjne, powodujące, że ofiara nadmuchuje się i rozpada na tysiące bąbelków, działa tylko w starciu z zaklęciem aqua eructo,

Eiectionis - powoduje wyrzucenie człowieka w powietrze (działa tylko na ludzi, rzucone na przedmiot sprawi, iż wyda on tylko cichy syk)

En la oscuridad - zaklęcie powodujące zapadnięcie natychmiastowej ciemności. Niestety, działa tylko w pomieszczeniach. Efekt zaklęcia mija po jakimś czasie, ale utrzymuje się na tyle długo, ze pozwala spokojnie uciec.

Enciende el fuego - zaklęcie torturujące, powodujące coś, co można nazwać samozapłonem. Nie, człowiek nie staje w płomieniach, ale ma wrażenie, że tak się właśnie dzieje. I faktycznie - z jego skórą dzieją się złe rzeczy, zaczyna palić osobę, na którą zaklęcie zostało rzucone, a po pewnym czasie skóra zaczyna schodzić z ciała.

Enervate - zaklęcie przywracające przytomność, przeciwzaklęcie do Drętwoty

Engorgio - zaklęcie powiększające dany przedmiot,

Entomorphis - sprawia, że z głowy wyrastają owadzie czułki,

Episkey - zaklęcie lecznicze, leczy niezbyt dużo obrażenia jak złamany nos czy palec

Erecto - zaklęcie prostuje docelowy obiekt i ustawia go. Można przy jego pomocy np. rozstawić namiot lub wyprasować ubrania.

Expelliarmus - zaklęcie rozbrajające, które wytrąca różdżkę z ręki przeciwnika,

Expulso - zaklęcie odpycha przeciwnika, a jeśli stoją w grupce, odpycha ich wszystkich,

Evanesco - zaklęcie czyszczące różne przedmioty,

Exitanda - zaklęcie pobudzające, otrzeźwiające, wyostrzające zmysły. Należy różdżką wycelować w osobę, której zaklęcie dotyczy, efekt utrzymuje się przez parę godzin, w zależności od masy ciała i zmęczenia. Użyciu towarzyszy smak soku cytrynowego w ustach i uczucie lodowatego kubła wody wylanego na głowę. Najczęściej wykorzystywane, gdy czarodziej nie może sobie pozwolić na odpoczynek.

F

Febrirtum - Zaklęcie czarnomagiczne, powoduje wysoką gorączkę i obniża odporność na zaklęcia. (Czary o negatywnych skutkach działają dotkliwej na osobę pod tym zaklęciem, no poza zaklęciem uśmiercającym... nie da się kogoś bardziej zabić.). Czar czasowy, efekt utrzymuje się zależnie od potęgi czarodzieja. Od 0,5 do 2 godzin.

Ferraverto - zaklęcie transmutujące zwierzę w puchar na wodę,

Ferula - zaklęcie lecznicze wyczarowujące bandaże i szyny do opatrzenia oraz usztywnienia złamanej nogi,

Fianto Duri - zaklęcie tworzące bardzo mocną magiczną tarczę, by zniszczyć ochronę trzeba rzucać potężne zaklęcia

Fine Mens Imperium - przeciwzaklęcie do Veris i Mendace.

Finite - zaklęcie niwelujące skutki innych zaklęć – uroków,

Firstorm - zaawansowane zaklęcie powodujące pojawienie się wielkiego pierścienia ognia wokoło rzucającego, czarodziej może kontrolować płomienie różdżką,

Flagrate - wyczarowuje na danym przedmiocie albo powierzchni ognisty znak X.

Fumantem - sprawia, że ofiara powoli jest trawiona przez ogień, który obejmuje tylko ofiarę, nie będzie rozprzestrzeniał się na inne obiekty. Może doprowadzić nawet do śmierci, powoduje ból taki, jak przy prawdziwym paleniu żywego ciała, lecz po przerwaniu na ciele czarodzieja nie ma żadnych znaków użycia zaklęcia, a ból mija.

Fumos - wytwarza dużą chmurę dymu z końca różdżki.

G

Geloflamma - zmienia właściwości ognia. Płomień zamiast palić, daje uczucie letniego wiaterku i łagodnych łaskotek.

Gemino - zaklęcie pomnażające skarby, kosztowności trafione tym zaklęciem są bezwartościowe,

Glisseo - zaklęcie powodujące spłaszczenie stopni schodów tworząc płaską powierzchnię biegnącą w dół.

H

Hameorrhagia - zaklęcie niewerbalne, powoduje krwotok z nosa ofiary.

Harenaque - zamienia część podłoża w lotne piaski, jednak nie wygląda to jak piasek, tylko wciąż jak owo podłoże (np. kamienna posadzka). Działa za to tak samo jak lotne piaski czy bagno: wciąga - tym bardziej, im bardziej rozpaczliwie człowiek się szarpie - i bardzo trudno się stamtąd wydostać. Można to usunąć tylko skumulowanymi co najmniej pięcioma Evanesco, jednak pod żadnym pozorem, kiedy ktoś właśnie jest wciągany - wtedy utkwi w podłodze.

Herbivicus - zaklęcie przyspieszające rozkwit roślin.

Homenum Revelio - zaklęcie, który wykrywa obecność ludzi w najbliższym otoczeniu.

I

Igne Inferiori - tworzy pocisk fioletowego ognia, który nie pali, lecz zadaje duże obrażenia wewnętrzne celowi. Dobrze użyte, potrafi doprowadzić do śmierci.

Ignis - zaklęcie wyczarowujące maleńkie płomyki, które mają podobne zastosowanie co Lumos. Po wstrząśnięciu różdżką jednak, płomyki mogą spać, parząc naszego przeciwnika, lub wywołując dyskretny pożar, który oczywiście może się rozprzestrzenić

Immobulus - zaklęcie powodujące krótkotrwałe zamrożenie ofiary,

Impedimento - zaklęcie spowalniające ofiarę, które daje nieznaczną przewagę nad przeciwnikiem

Impedio - zaklęcie uniemożliwia teleportowanie się na lub z danego terenu,

Imperius - zaklęcie niewybaczalne, którego skutkiem jest przejęcie całkowitej kontroli nad umysłem przeciwnika. Zaczarowana osoba czuje się bardzo błogo, jest również wyjątkowo beztroska. Zdaje sobie sprawę z tego, gdzie jest i co robi, ale nie ma nad tym kontroli. Zaczarowany zyskuje zdolności potrzebne do wykonania zadania (np, czarodziej normalnie nie jest w stanie wykonać salta, ale jeśli dostanie takie polecenie, nie sprawi mu to żadnego problemu). Czarodziej, rzucający zaklęcie ma kontrolę nad zaczarowaną osobą również na duże odległości. Formuła: Imperio.
Zaklęcie można przełamać, jednakże do tego potrzeba bardzo silnej woli i osoba musi zdawać sobie z tego sprawę. Mechanicznie przełamać zaklęcie można, jeśli na kości wypadnie 20. Jeśli raz uda się zaklęcie przełamać, wówczas dodatkowym wynikiem przełamującym jest 10. Wyspecjalizowany czarodziej, któremu wielokrotnie udało się przerwać zaklęcie, przerywa je wyrzucając 5, 10, 15, 20.
Prócz tego, zaklęcie może zostać zniwelowane w inny, magiczny sposób, np, przy pomocy Wodospadu Złodzieja, który znajduje się w Banku Gringotta. Zmywa on wszelkie zaklęcia i eliksiry, co za tym idzie, efekt Imperiusa również.

Impervius - nadaje przedmiotom właściwości odpychające

Innaminitus Conjurus - powoduje ożywienie przedmiotów martwych - np. pudełko zaczyna się poruszać.

Incarcerous - zaklęcie powoduje unieruchomienie linami przeciwnika,

Incendio - zaklęcie, którym wyczarowuje się ogień,

Incendio Maxima - wywołuje z różdżki ogromny promień ognia, który może nawet zabić naszego wroga, lub po prostu podpalić budynek. W przeciwieństwie do zwykłego Incendio, Incendio Maxima ma znacznie większy zasięg i objętość, dlatego też lepiej nie zapalać nim ognia w kominku, gdyż może to spowodować dość intensywny pożar.

Inferiere - tworzy inferiusa. Należy je rzucić na martwe ciało, najlepiej zmarłe stosunkowo niedawno: takie, które nie zaczęło się jeszcze rozkładać. Wtedy efekt zaklęcia jest znacznie lepszy i utrzymuje się dłużej.
Inferius jest żywym trupem. Nie potrzebuje jeść, pić, oddychać czy spać, nie można go też pokonać niczym innym, niż ogniem.
Zaklęcie znane bardzo wąskiemu gronu czarnoksiężników. Z pewnością zna je Lord Voldemort, być może Gellert Grindelwald. Możliwe też, że kilku innych czarnoksiężników, jednak wiedza o tym zaklęciu jest ukryta podobnie głęboko, jak wiedza o tworzeniu horkruksów: można do niej dotrzeć, ale trzeba się naszukać.

Inflecto Telum - wystrzela strzały z końca różdżki, kiedyś używane przez kibiców Strzał z Appleby, dopóki Ministerstwo nie zakazało go, po tym jak strzała przebiła nos sędziego Nugenta Pottsa.

Internum - leczy urazy wewnętrzne, ale tylko te, spowodowane jakimś urokiem. Zaklęcie nie działa na te urazy, które powstały w sposób naturalny.

Ipsurum - zaklęcie przygważdżające do ściany: odpycha przeciwnika i unieruchamia go przy ścianie tak, jakby był do niej przyklejony lub jakby silny wiatr go do niej przygwoździł. Zaklęcie ciągłe: przestaje działać tylko kiedy zostanie cofnięte (np. przez Finite).
avatar
Deathly Hallows

Punkty : 20

http://deathly-hallows.forumpolish.com/ http://deathly-hallows.forumpolish.com/ http://deathly-hallows.forumpolish.com/ http://deathly-hallows.forumpolish.com/
Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Re: Lista zaklęć

Pisanie by Deathly Hallows on Czw Gru 01, 2016 6:40 pm

Lista zaklęć J-S

J

Jęzlep - zaklęcie powodujące przyklejenie się języka do podniebienia co uniemożliwia mówienie.

K

Kernel ardebit - Stosowany tylko w przypadku przeciwnika płci męskiej. Zaklęcie powodujące ból jak po uderzeniu młotem w strefę intymną. Może powodować utratę przytomności. Ból trwa 30 minut i poza torturą jaką jest ból nie ma żadnych innych skutków ubocznych. Zaklęcie ciągłe, nie można przerwać jego skutków. To zaklęcie zna każdy śmierciożerca.

L

Lacarnum Inflamarae - zaklęcie powoduje, że z końca różdżki wystrzeliwuje mały promień,

Lanare - zmienia przedmiot w poduszkę.

Lectica - wyczarowuje niewidzialne nosze.

Legilimens - zaklęcie, które pozwala rzucającemu zajrzeć w myśli innej osoby.

Levicorpus - zaklęcie niewerbalne, powodujące szybkie uniesienie przeciwnika w górę za kostki.

Liberacorpus - zaklęcie niewerbalne, przeciwdziałające do zaklęcia Levicorpus.

Libramuto - urok potocznie nazywany "Lekkie jak piórko", zmniejsza wagę przedmiotów. Rzucone na żywą istotę, nie odnosi skutku.

Linguam Related - sprawia, że przeciwnik nie jest w stanie poprawnie rzucić zaklęcia.

Locomotor - proste zaklęcie służące do przenoszenia różnych przedmiotów z miejsca na miejsce.

Loquornon - każde zdanie, wypowiedziane przez cel, zamienia się w niezrozumiały bełkot.

Lumos - zaklęcie, które powoduje zapalenie się niebieskiego światła o zasięgu ok. trzech metrów, w Hogwarcie uczy go się podczas drugiego roku nauki.

M

Melofors - zaklęcie powodujące pojawienie się na głowie ofiary dyni, ofiarą mogą być niektóre magiczne stworzenia oraz ludzie,

Mendace - zaklęcie takie samo, jak Veris, tylko działa odwrotnie: osoba, będąc pod jego działaniem, zaczyna kłamać, niezależnie od swojej wol

Mendacium reveles - pozwala odkryć, czy dana osoba kłamie. Jeśli tak, nie może dalej mówić i czerwienieje na twarzy

Memento - powoduje przypomnienie sobie tego, co się zapomniało, przydatne przy amnezji. Czasem działa na ofiary zaklęcia Obliviate, ale nie zawsze. Zależy od tego, jak silne było owo Obliviate, czy raczej - czarodziej, który je rzucał. Jeśli ktoś jest specjalistą od zaklęć pamięci (jak Lockhart), to memento nie zadziała, ale jeśli rzucał je młokos, to jak najbardziej.

Meteolojinx Recanto - usuwa, bądź zmienia efekty zaklęć wpływających na pogodę, tworzących pewne warunki atmosferyczne, np. sufitu w Wielkiej Sali lub biura w Ministerstwie Magii. Może jedynie wpłynąć na inne zaklęcie, samo w sobie nic nie zdziała. Nie można tym czarem zmienić naturalnych warunków pogodowych. Zmiana zależy od woli rzucającego to zaklęcie.

Morsmordre - powoduje pojawienie się na niebie Mrocznego Znaku (znane tylko Śmierciożercom.)

Mortuus - zaklęcie czarnomagiczne, które sprawia, że miejsce dotknięte różdżką zaczyna obumierać i gnić.

Mira Tantibus - zaklęcie torturujące, wysyła postaci wizję jej największego koszmaru, który może spowodować u osoby torturującej bardzo nieprzyjemne urazy, np. osoba zaczyna odczuwać lęk przed daną rzeczą/osobą/miejscem. Wymaga użycia wcześniej zaklęcia A mira visum. Formuła: Mira Tantiibus.

Mucus ad Nauseam - zaklęcie, po którym ofiara czuje zimno i choruje na katar.

Muffliato - zaklęcie powoduje, że wszyscy w pobliżu słyszą niezidentyfikowane brzęczenie, co uniemożliwia podsłuchiwanie.

N

Nerves - zaklęcie sprawiające potworne zdenerwowanie u naszego przeciwnika. Zdenerwowanie jest tak silne, iż nie jest on w stanie normalnie myśleć do czasu, gdy zaklęcie przestanie działać (około trzech postów fabularnych).

Nidoris - wyczarowuje gęstą mgłę na danym terenie/pomieszczeniu, użyte na żywej istocie powoduje, że zaczyna wydzielać ciężki do usunięcia swąd.

Nihero - przeciwzaklęcie do Zaklęcia Bujnego Owłosienia.

Non Fumantem - przeciwzaklęcie do Fumantem

Non Succlamatum - przeciwzaklęcie do Succlamatum.

Nosse - zaklęcie usuwające kości z części ciała, w którą wycelowana jest różdżka (np. z całej ręki).

Nox - przeciwzaklęcie Lumos, powoduje zgaśnięcie niebieskawego światła na końcu różdżki,

Nullam rem natam - klątwa, która zabija płód w ciele matki, nie przynosząc jej żadnej szkody.

O

Obliviate - zaklęcie umożliwiające zmianę lub usunięcie pamięci danej osoby,

Obscuro - sprawia, że na oczach przeciwnika pojawia się czarna opaska, przez którą nic nie widać i nie można jej zdjąć.

Osse Confractus - czarnomagiczne zaklęcie łamiące kości. Kość, w którą wycelowana jest różdżka, łamie się dokładnie w połowie, pod kątem prostym.

Oppugno - zaklęcie, które kieruje obiekt lub osoby do ataku na ofiarę.

Orchideus - zaklęcie tworzące na końcu różdżki wiązkę kwiatów lub zamieniające niektóre magiczne stworzenia w płatki różowych róż.

P

Pars anima - dzieli duszę na dwie części, używane przy tworzeniu horkruksów. Należy je wypowiedzieć tuż przed dokonaniem zabójstwa, mając w ręku przedmiot, który ma być naczyniem dla cząstki duszy.

Partis Temporus - tworzy przejście np. w ścianie ognia, jeziorze, lesie (odchyla drzewa na boki, nie wyrywa ich). Urok rzucany na czarodziejskie auta, przez co nawet domy "schodzą" im z drogi.

Pectus - powoduje ból w klatce piersiowej.

Pellis - oprawia martwe zwierzę.

Periculum - zaklęcie pozwalające wysłać snopy czerwonych iskier z różdżki czarodzieja.

Peribiptum - ukrywa zapiski (podobnie, jak niewidzialny atrament), ale nie trzeba ujawniacza - zapiski widzi tylko ten, kto je napisał. Nie działa tutaj Revelio, nie można również zobaczyć zapisków przy pomocy ujawniacza.

Petrificus Totalus - zaklęcie, które powoduje 'zamrożenie' i pełne porażenie ciała przeciwnika, sprawiając, że nie ma on możliwości, by wykonać ruch, czy nawet coś powiedzieć, ale jest przytomny.

Piertotum Locomotor - zaklęcie które ożywia kamienne posągi.

Pila - rozrzuca po okolicy mnóstwo małych, twardych, niewidocznych kulek, na których można się przewrócić.

Pila Lucis - wariacja zaklęcia Lumos. Zaklęcie służy do wytworzenia dryfującej kuli żółtego światła, która podąża we wskazanym przez czarującego kierunku. Oświetla w promieniu do czterech metrów. Nauczane w Hogwarcie. Zaklęcie można cofnąć klasycznym Finite bądź kula sama zniknie po kilku godzinach.

Planta carere - odrobacza roślinę.

Planta senex - powoduje szybkie obumieranie rośliny.

Planta Vita - powoduje rozkwit jałowej rośliny.

Portus - zaklęcie umożliwiające stworzenie świstoklika,

Protego Horribilis - potężniejsza wersja Zaklęcia Tarczy, potrafi otoczyć bardzo duży obszar, porównywalny do Protego Maxima, oraz chroni przed wszelkimi rodzajami czarnej magii, tylko jej. Zaklęcie uniemożliwia przedostanie się osobą posiadającym Mroczny Znak.

Protego Kletva - bariera, która odrzuca każdego, kto nie posiada Mrocznego Znaku.

Protego Maxima - silniejsza wersja Zaklęcia Tarczy, może objąć dużo większy obszar, niż pierwowzór czy Protego Totalum.

Protego Totalum - zaklęcie ochronne, silniejsza wersja Zaklęcia Tarczy, osłania większy obszar i sprawia, że teren objęty ochroną jest ciężej wykryć.

Pullus - zmienia cel w kurczaka lub gęś, przemiana jest losowa. Przy pomocy tego zaklęcia można transmutować człowieka, lecz jest to trudne.

Q



R

Rantizo - rozchlapuje ciecze, im mocniejsze zaklęcie tym lepszy efekt.

Reducto - zaklęcie używane między innymi do niszczenia różnych przedmiotów (także oszołamiania ludzi),

Reductumor - przeciwzaklęcie do Corsoluti.

Relashio - zaklęcie uwalniające, na przykład z łańcuchów.

Reparifarge - zaklęcie cofające skutki błędnej transmutacji, przywraca obiekt, na który poprzednio został błędnie rzucony czar, do pierwotnej postaci.

Reparo - zaklęcie reperujące uszkodzone przedmioty, zaklęciem tym nie można naprawiać rzeczy, które zostały zniszczone przez czarną magię.

Repello Mugoletum - sprawia, że mugole nie widzą danego obiektu lub obszaru.

Retribiutone Linguam - przeciwzaklęcie do Linguam Related.

Rictusempra - zaklęcie powodujące silny skurcz mięśni w miejscu trafienia, a tym samym łaskotki.

Riddiculus - zaklęcie pozwalające na obronę przed boginem - zamienia go w coś zabawnego.

S

Salvio Hexia - zaklęcie chroniące przed klątwami

Sanguim - zaklęcie czarnomagiczne, powoduje krwotok wewnętrzny u ofiary. Krew zaczyna wypływać nosem, uszami, oczodołami. Jednak zazwyczaj nie powoduje śmierci, no chyba że naprawdę ktoś długo zostaje bez pomocy. Wystarczy jakieś lepsze zaklęcie lecznicze, by zniwelować efekt.

Scribblifors - zamienia cel w pióro, nie działa na ludzi.

Scritu - powoduje, że zapiski wyglądają inaczej, niż w rzeczywistości, jeśli patrzy na nie ktoś niepowołany: np. naprawdę jest napisane "przyjdź na Trafalgar Square", a ktoś niepowołany zobaczy "przynieś wino na kolację". Nieprawdziwe zapiski mają sens i wyglądają tak, jakby to była rzeczywista informacja. Prawdziwe może odczytać rzucający zaklęcie i osoba wskazana przez niego przy rzucaniu zaklęcia.

Scutus - tworzy fizyczną tarczę, która odbija zarówno magiczne, jak i fizyczne ataki. Bardzo ciężko ją uszkodzić. Wygląd tarczy zależy od użytkownika, dopasowuje się podświadomie.

Separigis - przeciwzaklęcie do Condigis

Serpensortia - wyczarowuje węża

Sezam Materio - zaklęcie otwierające, usuwające blokady, podobne do Alohomora, tyle że nie otwiera np. zamka, tylko go całkowicie niszczy,

Siccuventus - wytwarza podmuch ciepłego wiatru z końca różdżki, idealne do suszenia ubrań czy włosów,

Silencio - zaklęcie uciszające przeciwnika,

Silentium Feruere - zaklęcie torturujące, pozbawia ofiarę głosu, jednocześnie ją dusząc. Zaklęcie jest niewerbalne i wymaga przyłożenia różdżki do szyi ofiary.

Slugulus Eructo - osoba trafiona tym urokiem zaczyna wymiotować ślimakami, istnieje też możliwość połknięcia ich. Efekt mija po paru minutach.

Sonorus - zaklęcie, które nagłaśnia ludzki głos około stukrotnie,

Steleus - cel zaczyna kichać przez krótki okres czasu. Kichnięcia nie wyłączają jednak ofiary z walki - jedynie mogą w niej przeszkadzać. To, czy atak się powiedzie, zależy od oceny MG.

Subsisto - zaklęcie powodujące natychmiastowe zatrzymanie się magicznego zwierzęcia, które kieruje się w naszą stronę. Nie działa ono na ludzi, ale zwierzęta nie są w stanie uwolnić się spod wpływu zaklęcia i są po prostu uziemione.

Succlamatum - powoduje powolny wzrost ciśnienia krwi, co może doprowadzić do śmierci ofiary.

Surditatem - sprawia, że ofiara głuchnie (na czas działania zaklęcia, odzyskuje słuch, kiedy zaklęcie zostanie cofnięte).

Szatańska Pożoga - czarnomagiczne zaklęcie, wytwarzające ogień, który ciężko opanować, tylko naprawdę potężny czarodziej może je poskromić. Ogień przybiera formy smoków, koni bądź innych zwierząt, pędzących przez dane pomieszczenie bądź przestrzeń, pożera wszystko na swojej drodze i zdaje się być dosłownie żywy i myślący: potrafi ścigać uciekające przed nim stworzenia.
avatar
Deathly Hallows

Punkty : 20

http://deathly-hallows.forumpolish.com/ http://deathly-hallows.forumpolish.com/ http://deathly-hallows.forumpolish.com/ http://deathly-hallows.forumpolish.com/
Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Re: Lista zaklęć

Pisanie by Deathly Hallows on Czw Gru 01, 2016 6:46 pm

Lista zaklęć T-Z

T

Tangerent Nego - osoba, na którą zostało rzucone zaklęcie, traci czucie na czas działania zaklęcia.

Tantibus - sprawia, że ofiara (i tylko ofiara) widzi swoje najgorsze koszmary, przysłaniają jej one obraz. Zaklęcie przypomina trochę działanie bogina, oprócz tego, że w tym przypadku może zmienić się nawet pomieszczenie, w którym ofiara się znajduje. Zaklęcie oczywiście do pokonania, gdy tylko ofiara sobie uświadomi, że to nie dzieje się naprawdę.

Tarantallegra - powoduje niekontrolowane pląsanie, ofiara nie jest w stanie kontrolować nieskoordynowanych ruchów swoich stóp, a więc nie może stać i się przewraca.

Tarditatem - zaklęcie spowalniające ruchy przeciwnika, lub obiektu.

Tergeo - zaklęcie czyszczące, usuwa takie substancje jak krew, kurz, tłuszcz oraz pewnie kilka innych,

Torques - zaklęcie wyczarowujące grube łańcuchy, związujące nogi przeciwnika.

Transformatio - zmusza animaga do bolesnej przemiany w postać ludzką lub zwierzęcą (w zależności od tego, w jakiej jest podczas rzucania zaklęcia).

Transueverte - zaklęcie, tworzące niewidzialną, cienką "ścianę" albo zasłonę, której nie da się ominąć. Kiedy przejdzie się przez taką zasłonę, świat odwraca się do góry nogami (tylko dla tego, kto przez nią przeszedł). Zaczarowany ma wrażenie, że jakimś dziwnym prawem przyciągania jest przytwierdzony do podłoża i wisi, a nad nim rozciąga się niebo i może spaść, nawet ma wrażenie, że włosy mu zwisają. Dla ewentualnych towarzyszy jednak pozostaje wciąż na ziemi, w takim samym stanie, w jakim był. Zniwelować efekt tego zaklęcia można przez rzucenie na zaczarowanego Finite Incantatem albo przez przejście przez drugą taką zasłonę.

Tribulapsum - sprawia, że schody, na które zostało rzucone, nagle stają się śliską zjeżdżalnią.

U

Upiorogacek - zmienia smarki w duże, zielone nietoperze, które wylatują z nosa.

V

Venenum revelio - wykrywa trucizny w płynach. Jeśli napój jest zatruty, zmienia kolor na czerwony i zaczyna delikatnie świecić

Ventus - wytwarza silny podmuch wiatru, który można z łatwością powalić człowieka,

Veris - działa trochę podobnie, jak eliksir Veritaserum i zaklęcie Imperio. Sprawia, że osoba, na którą zaklęcie zostało rzucone, mówi tylko prawdę, jednak - w przeciwieństwie do skutków działania Veritaserum - można to zaklęcie przełamać, podobnie, jak można przełamać Imperiusa. Nie daje również władzy nad działaniami danej osoby. Nie da się złamać tego zaklęcia rzuceniem Finite Incantatem.

Vermiculus - transmutuje rzecz w niewielkiego owada,

Vermillious - tworzy czerwono-pomarańczowe iskry, które produkują dużą ilość czerwonawego dymu, jak flara.

Vermillious Duo - druga, ulepszona wersja Vermillious, tym razem tworzy strumień czerwonych iskier oraz wyładowań elektrycznych, które mogą zranić przeciwnika,

Vermillious Tria - finalna wersja zaklęcia Vermillious, tworzy pocisk, składający się z czerwonego światła, które może poważnie poparzyć trafiony cel.

Vestitio - usuwa ślady stóp np. w śniegu

Vingardium leviosa - sprawia, że przedmiot lewituje. Nie działa na ludzi.

Viper Evanesca - przeciwzaklęcie do Serpensortia

Vomitare Viridis - cel zaczyna wymiotować,

Vulnera Sanentur - zaklęcie leczące lub gojące bardzo głębokie rany cięte, należy wypowiedzieć je trzy razy by zadziałało

W

Waddiwasi - zaklęcie służące do odblokowania jakiegoś otworu, jest podobne do Sezam Materio,

Wieczysta Przysięga - nie ma formuły. Świadek przykłada różdżkę do złączonych dłoni przysięgającego i tego, komu przysięga jest składana, wypowiadając formułę "czy ty *tu wstaw nazwisko* przysięgasz *tu wstaw nazwisko* zrobić..." i wymienia tu obietnice, jakie mają zostać złożone. Przy każdej takiej obietnicy, kiedy przysięgający powie "przysięgam", z różdżki wydostaje się świetlista nić, oplatająca złączone dłonie. Wieczystej Przysięgi nie wolno złamać - jeśli się to zrobi, umiera się.

Wingardium Leviosa - zaklęcie, które wprawiało dany przedmiot w lewitację, tzn. sprawiało, że dany przedmiot latał, w Hogwarcie uczone na pierwszym roku.

Wskaż mi - zaklęcie Czterech Stron Świata- powoduje obrócenie się różdżki w kierunku północnym.

X



Y



Z

Zaklęcie Bujnego Owłosienia - powoduje bujny porost włosów na części ciała, na jaką zostało rzucone. Włosy rosną, dopóki nie przerwie się efektu przeciwzaklęciem.

Zaklęcie Fideliusa - zaklęcie, które zamyka w duszy żywego człowieka jakąś tajemnicę, taką osobę nazywa się strażnikiem tajemnicy. Dostępne jedynie po wykupieniu go w forumowym sklepiku.

Zaklęcie Kameleona - zaklęcie maskujące, jego działanie jest opisane, jakoby osoba zakamelonowana przybierała (podobnie jak kameleon) wygląd otoczenia, zakamelonowanie jest nieprzyjemne, osoba czuje jakby rozbito jej na głowie jajko, a odkameleonowanie daje uczucie spływania po głowie gorącej wody.

Zaklęcie Patronusa - zaklęcie, które umożliwia przepędzenie dementorów, zazwyczaj jest srebrną mgłą, ale wytrawni czarodzieje potrafią wyczarować cielesnego patronusa (przybierającego formę zwierzęcia, najlepiej odwzorowującego osobowość czarodzieja). Bardzo trudne zaklęcie, z którym nie wszyscy sobie radzą. Formuła: Expecto Patronum

Zaklęcie Proteusza - sprawia, że zmiany wprowadzone na jednym przedmiocie objętym zaklęciem, zachodzą również na drugim.

Zaklęcie Tarczy - zaklęcie obronne, wyczarowujące niewidzialną tarczę chroniącą przed urokami i zaklęciami. Formuła: Protego

Zaklęcie Trwałego Przylepca - przyczepia coś do czegoś innego na stałe. Dosłownie - na stałe, nie da się tego czegoś odkleić już żadnym sposobem.
avatar
Deathly Hallows

Punkty : 20

http://deathly-hallows.forumpolish.com/ http://deathly-hallows.forumpolish.com/ http://deathly-hallows.forumpolish.com/ http://deathly-hallows.forumpolish.com/
Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Re: Lista zaklęć

Pisanie by Sponsored content


Sponsored content


Powrót do góry Go down

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach