przybornik
Zasady walki

Zasady walki

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down

Zasady walki Empty Zasady walki

Pisanie by Deathly Hallows Pon Lis 28, 2016 4:55 pm

Zasady walki

Rodzaje zaklęć

Ze względu na to, że kości dostępne są dla wszystkich na tym forum, Mistrz Gry nie musi brać udziału w pojedynkach - można rozgrywać je samemu; jednak można poprosić MG o czuwanie nad sytuacją lub rozstrzygnięcie jej.
W przypadku eventów zawsze należy zaczekać na post Mistrza Gry, opisującego całą akcję.

ABY RZUCIĆ KOŚĆMI należy post napisać w odpowiedzi, a nie w szybkiej odpowiedzi. Pod polem edycji postu znajduje się rozwijane okienko "Kości" - należy wybrać odpowiednią kostkę (K6 dla ataku, K10 dla obrony) i wysłać post. Pojawi się pod nim wynik rzutu.

Z większości zaklęć mogą korzystać wszyscy, jednak są grupy zastrzeżone dla konkretnych postaci.
[*]Zaklęcia autorskie nie są znane nikomu poza wymienionymi w opisach osobami.
[*]Zaklęcia niewybaczalne są surowo zabronione i karane dożywotnim pobytem w Azkabanie. Nie każdy potrafi ich użyć - są dostępne wyłącznie dla wytrawnych czarnoksiężników, którzy naprawdę bardzo chcą zrobić komuś krzywdę.
[*]Czarna magia jest dostępna wyłącznie czarnoksiężnikom (Śmierciożercom oraz - w większości - zwolennikom Lorda Voldemorta i Gellerta Grindelwalda), użycie zaklęć z tej grupy jest zabronione i karane Azkabanem. Nie oznacza to, że nikt poza czarnoksiężnikami nie jest w stanie ich użyć, jednak poza nimi mało kto takie zaklęcia zna, a jeszcze mniej osób chce ich używać - z różnych względów.
[*]Klątwy nie są zakazane, dostępne są dla każdego.
[*]Zaklęcia uzdrowicielskie znają uzdrowiciele. Mało kto poza nimi potrafi ich poprawnie używać, mało kto wie, jakiego zaklęcia należy w danym momencie użyć.

Kolory

Kolorem pomarańczowym zaznaczono zaklęcia, za które należy rzucić kośćmi. Kolor oliwkowy oznacza, że Mistrz Gry musi opisać powodzenie zaklęcia, biorąc pod uwagę różne czynniki (np. skoncentrowanie postaci przy rzucaniu Patronusa, zdolność do rzucenia zaklęcia niewybaczalnego), oczywiście może się także posiłkować kostkami. W przypadku pojedynków czarodziejów rzut kośćmi jest wymagany dla każdego zaklęcia ofensywnego i defensywnego, Mistrz Gry może także zadecydować, czy wykonuje rzuty dla innych rodzajów zaklęć, czy tylko ocenia ich powodzenie.

Kości

Na ogół rzucamy kostką sześcienną dla ataku i dziesięciościenną dla obrony; Mistrz Gry musi poinformować w poście, jeśli chce zmienić zasady.

POJEDYNKI

Przy starciu dwóch lub więcej osób, Mistrz Gry używa ogólnych zasad walki, bądź ustala indywidualną legendę do każdego pojedynku lub każdej osoby biorącej w nim udział.

Zasady ogólne:
Na jeden post w pojedynku przysługuje jedno zaklęcie ataku bądź obrony i jedna krótka akcja bądź deklaracja dłuższej.
Akcja krótka: np. chwycenie za gardło kogoś, kto stoi obok naszej postaci.
Akcja długa (do rozłożenia na dwa lub więcej postów): np. złapanie za gardło kogoś, kto stoi daleko i trzeba najpierw do niego dobiec. Wtedy w jednym poście trzeba zadeklarować bieg, a w drugim dopiero można chwytać.

Gracz nie może przewidzieć powodzenia swojego zaklęcia w poście, dlatego ocenę sytuacji zostawia na następny, w tym pierwszym tylko gdybając. Posty pojedynkowe nie powinny być długie; dla ułatwienia pracy MG wszelkie akcje prosimy podkreślać, by szybko można je było odróżnić od przemyśleń.
Zawsze i bezwzględnie kierujemy wyłącznie własnymi postaciami - w postach jednej postaci nie może się pojawić nic o innej postaci, czego inny gracz nie napisał wcześniej bądź nie było to z nim ustalone.

Ogólna legenda walk:

[atak] - kostka 1k6
Postacie do 30 roku życia włącznie:

1, 3, 5 - zaklęcie trafiło
2, 4, 6 - zaklęcie chybiło

Postacie w wieku 31 lat i starsze:

1, 3, 5, 6 - zaklęcie trafiło
2, 4 - zaklęcie chybiło

[obrona] - kostka 1k10

Postacie do 30 roku życia włącznie:

1, 3, 5, 7, 9 - obrona skuteczna
2, 4, 6, 8, 10 - obrona nieskuteczna

Postacie w wieku 31 lat i starsze:

1, 3, 5, 7, 9, 10 - obrona skuteczna
2, 4, 6, 8 - obrona nieskuteczna

dla aurorów:

Postacie do 30 roku życia włącznie:

1, 3, 5, 7, 9, 10 - obrona skuteczna
2, 4, 6, 8 - obrona nieskuteczna

Postacie w wieku 31 lat i starsze:

1, 3, 5, 7, 8, 9, 10 - obrona skuteczna
2, 4, 6 - obrona nieskuteczna


Przykład:
Walka Alastora Moody'ego (36 lat) i Evana Rosiera (29 lat).
Doświadczony Auror kontra Śmierciożerca.
Legenda dla Alastora:
1, 3, 5, 6 - zaklęcie trafiło
2, 4 - zaklęcie chybiło  
Legenda dla Evana:
1, 3, 5 - zaklęcie trafiło
2, 4, 6 - zaklęcie chybiło

Evan rzuca Drętwotę, Alastor odpowiada zaklęciem Niewybaczalnym (Avada Kedavra).
Alastor rzuca kością K6 w swoim poście, opisując zaklęcie, które chce rzucić, ale nie opisując jego skutków. Wypada 3.(+opis powodzenia, bo Avada jest zaklęciem oliwkowym)
Evan w swoim poście robi to samo. Wypada 4.
Tutaj następuje opis sytuacji przez Mistrza Gry, ale koniec końców Evan Rosier pada martwy, Alastor wygrywa pojedynek.

Gdyby zaklęcie Alastora nie trafiło, Evan mógłby sam zaatakować i wtedy Alastor by się bronił (rzut MG K10 z legendą dla Aurora):
1, 3, 5, 7, 8, 9, 10 - obrona skuteczna
2, 4, 6 - obrona nieskuteczna
Protego Alastora: wypada 4 (MG może opisać tutaj, co się stało, skoro obrona Alastora nie odniosła skutku, bądź pozostawić to bez komentarza)
Deathly Hallows
Deathly Hallows

Punkty : 20

https://deathly-hallows.forumpolish.com/ https://deathly-hallows.forumpolish.com/ https://deathly-hallows.forumpolish.com/ https://deathly-hallows.forumpolish.com/

Powrót do góry Go down

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach